Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos kampanijoje – raginimas pamiršti stereotipus ir vadovautis žmogiškumu

Skaitymo laikas
1 minute
Perskaityta

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos kampanijoje – raginimas pamiršti stereotipus ir vadovautis žmogiškumu

Pen, 03/18/2022 - 15:30
Kategorija:
0 komentarų

Visi žmonės, nepriklausomai nuo jų kilmės, nori paprastų dalykų: dirbti, mokytis, auginti vaikus – tiesiog sugyventi su kitais visuomenės nariais, praneša Delfi. Naujausia Lygių galimybių kontrolieriaus reklamine kampanija skatinama ugdyti pozityvų požiūrį, žmogiškumą į iš kitų šalių atvykusius asmenis bei ugdyti pagarbą žmogaus teisėms.

„Mūsų tikslas – skatinti iš kitų šalių atvykusiems asmenims (ypač iš Artimųjų Rytų regiono šalių, Afrikos kontinento) pagarbą, palaikymą, supratingumą. Norime parodyti, kad visi žmonės, nepriklausomai nuo tautybės ar etninės kilmės, religijos, odos spalvos, nori tų pačių dalykų – gyventi ir sugyventi su kitais visuomenės nariais, auginti vaikus, užsiimti mėgstama veikla ir pan.“, – kalba Mintautė Jurkutė, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Diskriminacijos prevencijos ir komunikacijos grupės vadovė.

Ji detalizuoja, kad šia kampanija taip pat norima padrąsinti žmones ir duoti patarimų, kaip tinkamai reaguoti į kitus asmenis žeidžiančią neapykantos kalbą tiek virtualioje erdvėje, tiek gyvoje socialinėje aplinkoje – pokalbiuose su draugais, šeima, giminės susibūrimuose, individualiuose pokalbiuose.

„Norime padėti atrasti motyvacijos ir parodyti būdus, kaip reaguoti į galimai neapykantą skatinančią, pažeidžiamas visuomenės grupes įžeidžiančią kalbą. Išreikšti savo nepritarimą, parodyti palaikymą iš kitų šalių atvykusiems žmonėms, prieglobsčio prašytojams, sulaikytiems Baltarusijos-Lietuvos sieną kirtusiems asmenims, tamsios odos spalvos asmenims, kitų pažeidžiamų grupių visuomenėje atstovams. Ši antroji kampanijos dalis bus susijusi su informacijos sklaida socialiniuose tinkluose“, – sukonkretina M. Jurkutė.

9 kampanijos plakatams pozavo nepatyrę modeliai, tačiau fotografas Adas Vasiliauskas pabrėžia, kad jie labai gerai atliko savo darbą. Pasak jo, nuotraukoms parinktas tamsus fonas sukuria dramatiškumo efektą ir simbolizuoja dalį visuomenės vis dar kaustančias baimes.

„Šia reklama norime parodyti, kad reikėtų mažiau vadovautis stereotipais ar išankstinėmis nuostatomis ir priimti žmones tokius, kokie jie yra. Nesvarbu, iš kur jie atvažiavę, kokia jų odos spalva, religija ar seksualinė orientacija – visų pirma jie yra žmonės“, – apie kampanijos siunčiamą žinutę kalba Adas Vasiliauskas, fotografas.

Lygių galimybių kontrolieriaus naująją kampaniją kūrusios socialinės reklamos agentūros „Nomoshiti“ vadovas Paulius Rymeikis, svarsto, kad galvodami apie žmones, kurie nuo mūsų skiriasi tiek išvaizda, tiek lytine orientacija, tiek tradicijomis, mes jų prisibijome. Jeigu žmogaus nepažįsti, negali jo „perkąsti“, atrodo, kad negali ir prognozuoti jo elgesio.

Daugiau Delfi.