Kandidatai į Seimą susiginčijo ar dviejų vyrų ar dviejų moterų pora yra šeima?

Skaitymo laikas
2 minutes
Perskaityta

Kandidatai į Seimą susiginčijo ar dviejų vyrų ar dviejų moterų pora yra šeima?

Tre, 10/02/2024 - 17:06
Kategorija:
0 komentarų

Vilniaus Naujamiesčio – Vilkpėdės apygardoje į Seimą kandidatuojantys politikai buvo paklausti ką jie laiko šeima. Nors Konstitucinis teismas net du kartus apibrėžė šeimos sąvoką, parlamentarais siekiantys būti ar net jais esantieji nesugebėjo tinkamai atsakyti į šį klausimą. Dvejonių jiems nekilo tik dėl poros, kurią sudaro vyras ir moteris.

„Mes labai daug šiandien šnekėjom apie šeimas. Tai būtų galbūt sąžininga rinkėjams pasakyti kas jums yra šeima“, - temą pradėjo „Žinau, ką renku“ debatų vedėja.

„Jeigu yra vyras ir moteris susituokę. Ar čia šeima ar ne?“, - paklausė ji. Septyni diskusijoje dalyvavę pretendentai pakėlė lenteles su užrašu „taip“. „Jeigu yra vyras ir moteris nesusituokę. Čia šeima ar ne?“, - toliau pretendentų į Seimo narius klausinėjo vedėja. Į klausimą visi vėl atsakė „taip“.

„Jeigu yra du vyrai, pora. Šeima ar ne?“, - tęsė ji. Tik keturi kandidatai rankose turėjo lenteles „taip“. Analogiški atsakymai buvo pateikti į klausimą dėl dviejų moterų šeimos.

Atsakymai parodė, kad homoseksualių žmonių porų šeimomis nelaiko Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų narys Žygimantas Pavilionis, Lietuvos krikščioniškosios demokratijos partijos atstovas Ryšardas Burda ir Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos keliamas Gintautas Vilkelis.

Priešingos nuomonės buvo Laisvės partijos narys Tomas Vytautas Raškevičius, Lietuvos socialdemokratų partijos keliama Dovilė Šakalienė, Liberalų sąjūdžio keliamas Virgilijus Alekna bei Nacionalinio susivienijimo atstovė Vilma Ražauskienė.

Pastaroji politikė savo trumpojoje programoje nurodo, kad neįleis „į mokyklas LGBT ideologijos“. Gal todėl, ji pirmoji po šio atsakymo suskubo pasiaiškinti.

„Esu sociologė. Šeimos apibrėžimas kinta pagal visuomenės nuostatas. Jis yra senas, tradicinis. Ką mes vadiname tradicine šeima, kai moteris nedirba, vyras dirba, tai yra modernistinio laikotarpio (samprata), iki šimto metų, kai industrializacija atėjo. Tradicinė šeima, jei pažiūrėtume du šimtus metų atgal, buvo visiškai kitokia. Moteris dirbo ir įsitraukė į namų ūki tik truputėli.

Dabar šeimos apibrėžimas keičiasi, jisai plečiasi. Šeima būtų branduolinė šeima, išplėstinė šeima, vienos lyties šeima, bevaikė šeima. Visos jos yra šeimos tik politiškai kaip mes sureguliuosime tuos visus santykius – tai yra politinis sprendimas“, - sakė Vilma Ražauskienė.

„Kaip krikščionys demokratai mes turbūt duodame didžiausią balsą civilinei sąjungai, tačiau šeima man, kaip krikščioniu yra vyras ir moteris“, - pamindamas savo Seimo nario priesaiką gerbti Konstituciją sakė Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų narys Žygimantas Pavilionis.

„Šeima yra sociologinė sąvoka. Tai yra visuomenėje paplitusios nuostatos, supratimai, įsivaizdavimai ir kiekvieno žmogaus supratimas kas jam yra šeima. Politikai nekeičia šeimos sampratos, nes ji egzistuoja visuomenėje nepriklausomai ką mano politikai“, - sakė Tomas Vytautas Raškevičius. – „Pagrindinis mano politiko darbas apsaugoti, kad visos šeimos Lietuvoje būtų saugios, neprimetant kažkokio vieno modelio, kaip vienintelio teisingo.

Į diskusiją įsiliejo ir socialdemokratė Dovilė Šakalienė: „Konstitucinis teismas du kartus labai konkrečiai ir aiškiai pasisakė. Tai labai gražus ir aiškus šeimos apibrėžimas. Šeimos santykių turinys apibrėžia kas yra šeima, „grindžiama šeimos narių tarpusavio atsakomybe, supratimu, emociniu prieraišumu, pagalba ir panašiais ryšiais bei savanorišku apsisprendimu prisiimti tam tikras teises ir pareigas“.

Absoliučiai aišku. Mama su vaiku yra šeima, tėtis su vaiku yra šeima, dvi moterys su vaiku yra šeima, dvi moterys be vaiko gyvenančios kartu ir darančios visą tai kas čia yra aprašyta yra šeima, du vyrai taip pat. Šeimos susidaro visuomenėje, o mes tiktai teisiniu reguliavimu arba joms padedam, arba trukdom. Tik tiek“.