Šiuo metu yra prisijungę 48 svečiai ir 2 nariai Jūs esate neprisijungęs |
Naudotojas Slaptažodis Prisiminti mane šiame kompiuteryje
| registruotis | Lietuvos vėliava Angliška vėliava
Visuomeninė Lietuvos LGBT svetainė
Visuomeninė Lietuvos LGBT+ svetainė
Pranešk!

Apklausa

Kaip vertinate G. Nausėdos pasisakymus LGBTQ+ temomis?

Rezultatai | Kitos apklausos

Balsų: 29, komentarų: 0

Renginiai

Biseksualų diena 09/23 - 09/23

UNderwear party @ Glamour gay sauna 09/24 22:00 - 09/25 07:00, Glamour gay sauna, Vilnius

GayNaked party @ Glamour gay sauna 09/25 22:00 - 09/26 07:00, Glamour gay sauna, Vilnius

Weekend Horoscopes: Libra @ SOHO 09/25 22:00 - 09/26 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Visi renginiai »

Reklama



Atsiuntė Jonatanas2, pirmadienį, 2021.07.12 19:35. Perskaityta 254 kartus

„Jei kas nors sako, kad „tokiems nėra vietos šioje žemėje“, tai aš, klausydamas tokių kalbų, matau Hitlerį ir absurdišką minią, kuri šaukia „šlovė Hitleriui“ ir džiaugiasi. Jų nuomone, žydams nebuvo vietos šioje žemėje. Gyvename 21 amžiuje, bet tas pyktis, su kuriuo sakoma, kad „šioje žemėje kam nors ne vieta“, yra visiškas genocidas“, – interviu portalui LRT.lt sako brolis Evaldas Darulis, Vilniaus Šv. Pranciškaus Asyžiečio parapijos klebonas, bažnyčioje globojantis LGBT bendruomenę ir jų šeimas vienijančią grupelę.

Kunigas // Autr. Jomarc CalaKunigas // Autr. Jomarc Cala

„Neuždrausi žmogui jaustis šeima. Galiu pasakyti, kaip moko Bažnyčia arba kaip įsivaizduoja valstybė, bet to, kaip žmogus jaučiasi, neturiu teisės net ir reguliuoti“, – teigia pašnekovas.

„Negalime nukryžiuoti žmogaus vien dėl to, kad jis yra homoseksualus. Turime žmogų gerbti ir mylėti. Jei jo nemyli Bažnyčia, kas tada gali žmogų mylėti? Jėzus Kristus parodė meilę žmonėms iki mirties, jis paaukojo savo gyvybę – ne už šventuosius, už nuodėmingus. Už nuodėmingus – tokius kaip aš ir visi kiti, nes mes nesame nenuodėmingi“, – tvirtina E. Darulis.

– Minėjote, kad tol, kol nėra santykių ir intymumo, homoseksualumas nėra nuodėmė. Kas, jei tarp dviejų žmonių atsiranda intymumas?

– Bažnyčia homoseksualios prigimties nelaiko nuodėme, bet homoseksualius veiksmus laiko nuodėmingais.

Kai Bažnyčia kalba apie heteroseksualių santykių intymumą, Bažnyčios mokymas yra toks: žmonės lytinius santykius gali turėti tik po Santuokos sakramento. Nėra taip, kad kalbama apie homoseksualius žmones – kalbama absoliučiai apie visus žmones, kurie yra krikštyti, kurie yra Romos katalikai.

Nenoriu kalbėti apie tai, ar tai yra nuodėmė, ar ne, kadangi tai labai individuali pastoracija su kiekvienu žmogumi. Kai žmonės ateina pasikalbėti, turime neužmiršti, kad ne visa visuomenė, ne visi žmonės, gyvenantys kartu, yra priėmę Santuokos sakramentą. Nuodėmės ar ne nuodėmės suvokimas yra skirtingas.

Bet juk štai matome, kaip kai kuriose labai krikščioniškose valstybėse partnerystė priimama be didesnių emocijų. O mes įžvelgiame grėsmę šeimai, tradicinėms vertybėms. Kaip jūs žvelgiate į šiuos klausimus – tai prieštarauja krikščioniškam mokymui, kelia grėsmę tradicinei šeimai?

– Pagal Konstituciją santuoka yra galima tarp vyro ir moters, o partneriai gali būti ir tiesiog pažįstami, draugai. Ten nėra kalbama, kad, kadangi esate partneriai, tai visaip kaip nuodėmiaukite. Kalbama apie teisinį santykių sutvarkymą. Nemanau, kad Bažnyčia galėtų prieštarauti žmonių teisinėms galimybėms.

Remiantis Bažnyčios mokymu, Santuokos sakramentas yra tarp vyro ir moters, o viena iš santuokos galiojimo priežasčių – sulaukti gyvybės tarp dviejų skirtingų lyčių asmenų. Nėra taip, kad homoseksualūs žmonės priims Santuokos sakramentą.

Bet, pavyzdžiui, praradę tėvelius, brolis su sese gyvena po vienu stogu – jie yra šeima. Mama, gyvenanti su dukra, arba tėtis su sūnumi taip pat yra šeima. Negali sakyti, kad, kadangi nėra antrosios pusės, vaikas jau nebe sūnus, o tarsi įvaikintas. Taip nėra.

Žinau, kad homoseksualios poros, kurios gyvena kartu, viduje vis tiek jausis kaip šeima, nepaisant to, kad nėra santuokos. Galime vadinti, kaip norime, bet nuo to niekas nepasikeis, kas išgyvenama jų širdyse.

Lygiai taip pat, jei vyras ir moteris gyvena nepriėmę Santuokos sakramento arba civilinės santuokos, pagal Bažnyčią jie gyvena susimetę, nesusituokę, o pagal valstybę nėra laikomi šeima, nes nėra sudarę juridinio akto. O kaip jie jaučiasi? Jie jaučiasi šeima. Neuždrausi žmogui jaustis šeima. Galiu pasakyti, kaip moko Bažnyčia arba kaip įsivaizduoja valstybė, bet to, kaip žmogus jaučiasi, neturiu teisės net ir reguliuoti.

Daugiau LRT.

Spausdintuvas versija spausdinimui | Pasidalinti pasidalinti | Klaida pastebėjote klaidą?

Dalinkimės

Email E. paštu

Dalintis su Facebook Facebook

Dalintis su Twitter Twitter

Dalintis su Myspace MySpace

Dalintis su Frype.lt Frype.lt

Dalintis su Blake.lt Blake.lt

Komentarai

Norėdamasi komentuoti, turite būti užsiregistravęs ir prisijungęs

prisijungti | registruotis