Šiuo metu yra prisijungę 107 svečiai ir 40 narių Jūs esate neprisijungęs |
Naudotojas Slaptažodis Prisiminti mane šiame kompiuteryje
| registruotis | Lietuvos vėliava Angliška vėliava
Visuomeninė Lietuvos LGBT svetainė
Visuomeninė Lietuvos gėjų ir lesbiečių svetainė
Vaivorykštės dienos

Apklausa

Ar dalyvausite Vilniaus LGBT* festivalyje „Kreivės“ rugsėjo 14-18 d.?

Rezultatai | Kitos apklausos

Balsų: 11, komentarų: 0

Reklama






Renginiai

Quiero Bailar Contigo @ SOHO 08/19 22:00 - 08/20 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Saturdays in Glamour @ Glamour Gay Sauna 08/19 22:00 - 08/20 08:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

Sunday Chill @ Glamour Gay Sauna 08/20 20:00 - 08/21 03:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

One Night. Music Fiesta @ SOHO 08/25 22:00 - 08/26 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Gay and Bisex Sauna Afterparty @ Glamour Gay Sauna 08/25 22:00 - 08/26 08:00, Glamour Gay Sauna, Vilnius

SoHot Club Hits Edition @ SOHO 08/26 22:00 - 08/27 07:00, SOHO CLUB, Vilnius

Kreivės 2017 / Vilnius Queer Festival 09/14 18:00 - 09/18 22:00

Visi renginiai »

Atsiuntė Oxious, pirmadienį, 2017.08.07 09:57. Perskaityta 324 kartus

Peržvelgus tarpukario Lietuvoje galiojusį Baudžiamąjį statutą – pagrindinį savo laikotarpio baudžiamosios teisės dokumentą – rasime ir panašumų su šiais laikais, ir punktų, kurių turinys ar žodynas šių laikų žmones stebina.

Tarpukario LietuvaTarpukario Lietuva

Tarpukariu Lietuvoje nuo 1919 m. Lietuvos Valstybės Tarybos sprendimu galiojo Lietuvos baudžiamasis statutas. Jo pagrindu buvo pasirinktas carinės Rusijos statutas, galiojęs nuo 1903 m. Šį statutą įvedant galioti Lietuvoje, panaikinti straipsniai, prieštaravę Lietuvos Konstitucijai ir visuomenės interesams, kiti neaktualūs straipsniai, atliktos kai kurios korekcijos. Statutas galiojo iki pat 1940 m., nors buvo ne kartą keistas.

Homoseksualūs santykiai tarpukario Lietuvoje nebuvo leidžiami. Tiesa, pats terminas tada dar neegzistavo. „Vyriškis, kuris nusikalto sangūlavęs su vyriškiu“, buvo baudžiamas bent trijų mėnesių kalėjimo bausme. Homoseksualius santykius, išprievartavimą ir pedofiliją reglamentavo ta pati straipsnių grupė.

Už „sangūlavimą“ su nepilnamečiu, dėl ligos ar kitų priežasčių nesuprantančiu, kas vyksta, žmogumi arba negalinčiu pasipriešinti žmogumi bausmė siekė bent trejus metus kalėjimo. Dar sunkesni atvejai – „sangūlavimas“ su jaunesniais negu 14 metų asmenimis arba išprievartavimas atėmus sąmonę, grasinant smurtu arba grasinant artimiesiems – galėjo būti baudžiami ir sunkiųjų darbų kalėjimu.

Atskiras straipsnis egzistavo ir seksualiniam priekabiavimui, kai taip elgiasi pareigūnai. „Tarnautojas, kuris nusikalto padaręs moteriškės apžiūrą, kuria įžeidžiamas gėdos jausmas, be jos sutikimo ir neturėdamas reikiamo įgaliojimo tam veiksmui daryti“, buvo baudžiamas kalėjimo bausme. Toliau pažymėta, kad ir esant sutikimui, jei jis išgautas meluojant, tarnautojas yra baudžiamas kalėjimu.

Daugiau: 15min.

Spausdintuvas versija spausdinimui | Pasidalinti pasidalinti | Klaida pastebėjote klaidą?

Dalinkimės

Email E. paštu

Dalintis su Facebook Facebook

Dalintis su Twitter Twitter

Dalintis su Myspace MySpace

Dalintis su Frype.lt Frype.lt

Dalintis su Blake.lt Blake.lt

Komentarai

Norėdamasi komentuoti, turite būti užsiregistravęs ir prisijungęs

prisijungti | registruotis

katinas

2017-08-08 00:19:05

Paskaičiau komentarus. Dauguma žavisi tuo ką perskaitė. Žmonės nemoka istorijos... Dėl gana katalikų valdžią ir ideologiją įtvirtinančių įstatymų lietuvių tauta labai susiskaldė. Nemažai žmonių pradėjo palaikyti bolševizmą vildamiesi, kad tie išlaisvins nuo nekenčiamo autoritarinio rėžimo. Tuometiniai žmonės buvo labai išvarginti nuolatinio baudimo už nieką, bažnytinio reketo ir pan. Ir kai kilo karas - vargšai lietuviai pradėjo šaudyti ne į priešą, o į viens kitą.
Turėtume pasimokyti iš praeities klaidų, nekartoti jų, o ne žavėtis tomis klaidomis. Ir ką žmonės galvoja...

UTF16

2017-08-08 08:41:58

Aš jau seniai įsitikinau, kad anoniminius komentatorius kažko išmokyti yra bergždžias reikalas. Jei jis užėmė poziciją, kad Smetonos laikai buvo patys šauniausi, tiesiog šventi, tai šita pozicija kaip antikinė skulptūra – nei nugriausi, nei pastumsi.